¡Pura Vida! - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Caia Côté - WaarBenJij.nu ¡Pura Vida! - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Caia Côté - WaarBenJij.nu

¡Pura Vida!

Door: Caia

Blijf op de hoogte en volg Caia

01 Maart 2014 | Costa Rica, Puerto Viejo

¡Hola! Lieve luitjes :)

Het is alweer bijna een maand geleden dat ik iets heb geschreven, dus na stevig aandringen van sommige mensen, vooral Hjalmar... moet ik er nu toch maar aan beginnen. Haha!

In de 4 weken dat ik hier zit, heb ik al veel gezien. Prachtige stranden (echt paradijs), maar ook veel dieren. Ik ben bijna elke dag te vinden op het strand. Het strand bij het dorpje zelf is best mooi maar ik ga liever naar een strand 2 kilometer verder op. Dat strand heet Cocles, waar je via een leuk "jungle" paadje er heen loopt in ongeveer 20 min.
Via dat paadje heb ik al een paar apen gezien, 1 papagaai, een paar luiaarden, veel gekko's en heel veel spinnen. Daarnaast zit je meteen aan het strand, ideaal dus, behalve de spinnen.. ik zal wel eentje meenemen als souvenir voor mijn grote broer ;)
Het strand Cocles is groot, veel surfers en mannetjes die langslopen en 'pipa pipa' roepen. Pipa is een soort van kokosnoot die ze verkopen, meestal in een coolbox. Super lekker en super gezond, oh en super goedkoop (ongeveer 75 eurocent).
Op het strand met palmbomen en een pipa en mijn dag kan niet meer stuk. Wat heb ik toch ook een zwaar leven...

Voor de rest heb ik elke dag 4 uren Spaanse les, meestal in de ochtend van 8 tot 12 of van 10 tot 14. Vorige week hadden we soms van 12 tot 16, dat was wat minder omdat je dan na je les niet meer veel kunt doen. Maar ja, je moet er iets voor over hebben om Spaans te leren! Vandaag heb ik mijn laatste les gehad en een certificaat gekregen!
Nu niet meteen denken dat ik vloeiend Spaans kan, maar het begin is er.
In het hostel zitten alleen maar Nederlanders en Belgen dus het niet echt goed voor mijn Engels en Spaans. Maar ach, ik heb nog wat maandjes over dus no worries ;)

Gister naar een prachtig strand Manzanillo geweest, half uurtje met de bus. We gingen iets te laat weg waardoor we een uurtje op het strand konden doorbrengen. Gelukkig was het bewolkt waardoor we dat niet heel erg vonden. 16u vertrok onze bus weer naar Puerto Viejo, dat hebben we rennend gehaald op blote voeten over stenen paadjes. Super lachen, en natuurlijk na geroepen door kleine kinderen en mannen.. en uitgelachen omdat we er als typische toeristen eruit zagen. 'S avonds een heerlijke barbecue met zelf gemaakte hamburgers en kipfiletjes met knoflook en ui. En als toetje een banaan van de gril met chocolade, echt genieten was dat. Ik denk dat ik ongeveer 3 bananen heb gehad, vooral omdat je hier bijna geen chocolade eet of ander zoetig spul.


Maandag vertrek ik naar het schildpaddenproject, la tortuga feliz in tortuguero. 4 weken back to basic, zonder electriciteit, winkels en sociaal leven. It's only me and the turtels baby!... En andere vrijwilligers natuurlijk...
Dat wordt wel even afkicken aangezien je hier bijna overal wifi hebt.
Maar ik heb er wel onwijs veel zin in!

Vanavond laatste avond uitgaan hier, afscheid nemen van alle leuke mensen hier en morgen alles inpakken.
Aan de ene kant vind ik het wel jammer dat ik weg ga, want het is hier zo relaxed en leuk dorp. Maar ik weet zeker dat ik weer een keer terug kom. Misschien wel om te werken maar dat is nog niet zeker.

Nu nog even genieten van deze super plek wat ik nu al begin te missen.

¡Ciao muchachas!

xoxo

  • 01 Maart 2014 - 22:13

    Jeroen En Jessica:

    Klinkt allemaal SUPER!!! Geniet er lekker van . X

  • 01 Maart 2014 - 22:16

    Caia Côté:

    Dat gaat zeker lukken!! X

  • 02 Maart 2014 - 15:27

    Marianne:

    Wat een bijzondere tijd heb je al gehad!!! Super van je certificaat! XXX Marianne

  • 02 Maart 2014 - 16:49

    Mama:

    Gefeliciteerd, de eerste maand in je uppie, certificaat gehaald en heel erg genoten, op naar de volgende stap. Gaat ook helemaal goed komen maar wel effe slikken dat we dan eigenlijk geen contact hebben.... Die appjes zijn echte opkikkertjes voor al die kusjes!! nou lieve schat heel veel plezier daar in de rimboe, hou je taai en vertel volgende maand hoe je de wereld hebt verbeterd....Een hele dikke smakkerd en natuur;ijk vliegt dat rode grote hart weer naar de andere kant van de wereld!!!!

  • 02 Maart 2014 - 19:47

    Opa En Oma Moorlag:

    Hoi caia,
    Goed verhaal! En fijn dat het goed met je gaat. En veel gezien. Iedere keer erg leuk om met je te skypen en je da even te zien. Je hebt echt zin om naar dat turtle eiland te gaan. Tjonge, dat is inderdaad wel heel basic. Maar wat een prachtige ervaring. Wel goed om jezelf denken aub en laat niet over je heenlopen.
    Dikke tuut en hug, opa en oma.

  • 02 Maart 2014 - 21:47

    Annemiek:

    Super om een update van je te lezen. Wat een andere wereld daar!
    Ben heel benieuwd naar je verhalen over het schildpaddenproject! Maar daarvoor moeten we nog ff geduld hebben ;-)
    Heel veel plezier en succes!
    Liefs, Annemiek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caia

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1160
Totaal aantal bezoekers 3315

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 29 Januari 2015

Costa Rica

Landen bezocht: